Tuesday 3 April 2012

Dakwah itu mudah.. ?

Bismillahirahmanirahim... <3
saya menaip dengan penuh perasaan cinta nih..
i just want to share about "DAKWAH"
one of the biggest sunnah .. yang Prophet S.A.W tinggalkan pada kita..
yah... Murabbi saya pernah ckp yang akhir zaman mmg ramai yang pandai berkata tentang agama tapi hanya sedikit yang mengamalkannya.. thats mean.. tak semua yang berkata itu , mengamalkan agama dengan sempurna.. rite?
 ok the reason is... Hidayah itu milik ALLAH.. ye? tapi kitakan para Dai'e... sbg seorang yang mengaku beriman.. cukupkah dengan mengakuinya dengan lidah?
Allah berkehendak memberikan hidayah itu kepada sesiapapun yang DIA kehendaki... Syukur Alhamdulillah, kalau kita buka mata sekarang akan dapt lihat makin bertambah non-Muslim yang revert to Islam.. dapat hidayah dari Allah.. syukur juga kerana bertambahlah kekuatan orang Islam.. tapi ingat Quality is more important than Quantity!
“Daripada Aisyah r.ha., Nabi Muhammad SAW bersabda: “Wahai manusia lakukanlah amalan mengikut keupayaan kamu. Sesungguhnya Allah tidak jemu sehinggalah kamu jemu. Amalan yang paling Allah sukai ialah amalan yang berterusan walaupun sedikit.”
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
> macam dalam rangka talk saya untuk program ABJZ pulak :) apapun saya memang suka ingatkan hadith ni pada diri sendiri supaya tak putus asa.. kalau saya lupa ... jangan segan untuk INGATKAN saya semula..

No comments:

Post a Comment